Wycieczka do Pragi

Powiększ
Dnia 05-07 października 2017r. klasa 2G1 oraz 2W/T3 odbyła wycieczkę do Pragi. Wrażenia są niezapomniane! Program został zrealizowany w 100%. Pogoda dopisywała nam jak na zamówienie.

Praga - miasto "magii", "miasto tysiąca wież", "Paryż Wschodu", "złota Praga", jest to miasto, którego urok wywarł na nas ogromne wrażenie. Bogactwo architektury i sztuki, wspaniałe budowle, wszędzie, na każdej uliczce zachwycają formą. Miasto, które wznosi się dumnie na brzegach błękitnej Wełtawy, pośród łagodnych pagórków i obecnie barwnych jesiennych liści.

W pierwszy dzień wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy jedną z najatrakcyjniejszych w Republice Czeskiej jaskiń PUNKVENI. Młodzież była zafascynowana bogactwem natury, jakie kryją w sobie te tereny. Przez dwa kolejne dni zwiedzaliśmy najgłówniejsze zabytki Pragi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od ważnego miejsca, jakim są przypominające bastion - Hradczany, wokół których podziwialiśmy Zamek Praski, jedną z największych fortec w świecie, wyśmienite pałace i Katedrę św. Wita - jej monumentalne wnętrze - prawdziwy triumf gotyku. Niezapomniane wrażenie wywarł na nas misternie wykonany grobowiec św. Jana Nepomucena, wyrzeźbiony ze srebra. Ogromne wrażenie zrobiła na nas "Złota Uliczka" i domek nr 22, gdzie w latach 1916 - 1917 tworzył Franz Kafka.

Drugi dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Starego Miasta: Rynku, Ratusza, Kościoła. Na trwałe zapisał się w naszych przeżyciach dźwięk zegara astronomicznego ("Orloj"), na którego tarczy co godzinę ukazuje się na zewnątrz w okienkach niezwykła procesja dwunastu Apostołów. Szczególne wrażenie zrobił na nas Most Karola, który jest czymś więcej niż tylko przeprawą przez rzekę. Stąd roztacza się widok na miasto: z jednej strony Hradczany - Praski Zamek, z drugiej Stare Miasto. Dziś w tym miejscu mogliśmy obserwować turystów ze wszystkich stron świata, dla których Most Karola jest teatrem, gdzie można podziwiać wystawy, artystów i słuchać "ulicznych grajków".

Największą atrakcją tego dnia był romantyczny rejs widokowy po Wełtawie, podczas którego bawiliśmy się przy góralskich przyśpiewkach, co zwróciło uwagę tamtejszych turystów. Główną niespodzianką wieczoru był koncert z cyklu „światło i dźwięk” przy fontannach F. Kriżika. Muzyka wykorzystana w trakcie przedstawień jest różna – od rozrywkowej przez filmową do klasycznej, a więc każdy znajdzie coś dla siebie. Widowisko gwarantuje niezapomniane przeżycie!

Ostatni dzień poświęciliśmy na dalsze zwiedzanie najważniejszych zabytków Pragi, która ma niepowtarzalne piękno. Każdy z nas gdzieś w głębi serca zapisał słowa: "Praga to miasto, do którego powrócę...".